Jak dokážeme výrobky FOREWEAR obrandovat – protože u nás potisk není jen barevný vzor

Milí přátelé,

toto čtení bychom rádi věnovali tématu, jak z různých úhlů uvažujeme o našich výrobcích FOREWEAR, aby opravdu stálo za to je pořídit. Za 10 let jsme se z prvotních 4 výrobků dostali na počet 12 osvědčených výrobků, které máme v našem katalogu – přehledu výrobků, které v šicí dílně zvládají (o katalog si můžete napsat a rádi Vám ho zašleme). Vyrábíme zápisníky v obalu s kapsami na vizitky, obaly na knihy, organizéry a pouzdra na tablety, kapsičky na doklady, tašky na víno, ploché tašky na dokumenty a notebooky, pouzdra na dokumenty A4, piknikové a dárkové tašky.

Jak k našim výrobkům přistupujeme? Ukazujeme, že propagační předměty a firemní dárky mohou být praktické, designové, vyrobené z udržitelných materiálů, a navíc precizně ušité znevýhodněnými švadlenami v českém sociálním podniku v Chotěboři (více o nich například v tomto článku). Vznikají tak jedinečné, hravé výrobky, které lidé rádi používají každý den.

Snažíme se přicházet s novými nápady, ale jsme přísní v hodnocení, než se pustíme do něčeho nového. Celé to totiž zahrnuje často pracnou disciplínu produktového designu, vznik prototypů, jejich testování, vytvoření barevné grafiky… A především prvotní úvahy v tom směru, aby nový výrobek byl praktický, aby ho bylo možné co nejčastěji využívat a aby ho od nás zakoupila třeba nějaká firma, ideálně v množství minimálně 300 ks. Takto jsme teď nově vymysleli skládací podsedák, o kterém se více dozvíte v tomto článku. Naše výrobky také vylepšujeme a inovujeme, často také podle podnětů a nápadů jejich uživatelů, a o tomto procesu se dočtete zase zde.

Další věc, bez které naše výrobky nevypustíme do světa, je branding dovedený k dokonalosti. Pro každou firmu vymýšlíme jedinečný design výrobku, který navrhujeme dle firemních barev a motivů. Vznikají tak originálně barevné výrobky, u kterých je každý jednotlivý prvek (barva nitě a pruženky (gumy), saténový štítek, papírová visačka) pečlivě promyšlen, aby doladil celek. 

Potisk na výrobek nemusí být „jen barevný vzor“. Na potisk realizujeme různé nápady a snažíme se vyhnout tomu, aby měl výrobek někde vepředu velké viditelné firemní logo, které by mohlo uživatele odrazovat od používání. V nejlepším případě se snažíme o to, aby potisk samotný měl nějaký přesah a byl nositelem informace. Dokážeme ho doplnit třeba QR kódem směřujícím na konkrétní landing page.

Na výrobek můžeme natisknout i autorskou grafiku, kresbu rukou, myšlenkovou mapu se zápisem z důležité firemní porady, koláž z fotografií, olejomalbu nebo třeba ikony, které pomáhají komunikovat nějaký postup nebo proces, např. instrukce „Co dělat po dopravní nehodě.“ Je pak o dost pracnější vše správně rozmyslet, připravit, vyměřit a orientovat jednotlivé části potisku, než práce s jednoduchým vzorem, ale výsledek stojí za to.

Proč polyester? Občas se nás někdo ptá, proč pracujeme s recyklovaným polyesterem, když je to umělý materiál a nejsme tudíž „planet-friendly“. Jasně, byli bychom moc rádi, když bychom našli jiný vhodný materiál, který by se pro naše výrobky hodil, a byl přírodní nebo třeba rozložitelný, ale zatím jsme ho nenalezli.

I když recyklovaný polyester není materiál přírodní, má velké výhody. Je trvanlivý, pevný a zároveň ohebný, skvěle na něm drží barvy. Naše výrobky z něho ušité vydrží roky a téměř nevytvářejí odpad. A když na to dojde, materiál lze znovu recyklovat. Sami víme, že tento recyklovaný materiál není dokonalý, občas je tlustší, občas tenčí, občas má malé žmolky shluků nití, někdy je textilie víc chlupatá, někdy má v sobě příměsi jinak barevných nití. Více se o tomto tématu můžete dočíst v článku I v nedokonalosti je krása a, popravdě, my už jsme si na tento materiál docela zvykli, protože toto vše dává našim výrobkům unikátní vzhled.

Máte chuť na jedinečný branding na jedinečných výrobcích? Ozvěte se nám a dáme hlavy dohromady. Zamyslíme se nad cílovou skupinou, probereme, jaký výrobek nebo i jaká kombinace výrobků by se pro ni nejlépe hodila, vymyslíme skvělý branding s přesahem. Moc se na všechny budoucí spolupráce těšíme 🙂

Za FOREWEAR, Markét

Komentáře