Milí čtenáři,
také to znáte? Čokoláda, káva nebo lahev dobrého vína. To nám většinou přijde na mysl, když chceme obdarovat někoho, pro koho nemáme tak říkajíc dárek na míru. Jak z takovéhoto běžného dárku ale udělat dárek neobyčejný? Třeba tak, že lahev vína namísto do papírového obalu vložíme do putovní recyklované tašky s příběhem od FOREWEAR.
Jak to celé funguje?
Happy tašky jsou putovní, udržitelné, recyklované, designové, šité v chráněné dílně… mají v sobě doslova „zašitou“ DNA našeho projektu FOREWEAR, který je postaven na využívání druhotně zpracovaného recyklovaného textilu, který vkusně potiskneme. Každý jednotlivý kus šijí švadlenky v naší šicí dílně v Chotěboři a design vzniká pod rukama zakladatelky projektu – Markét.
„Přemýšlela jsem nad tím, že když už budeme vyrábět udržitelné dárkové tašky, které se jen tak neponičí a nezmuchlají jako ty papírové, bylo by skvělé motivovat obdarované k tomu, aby tašku neuložili jen tak do šuplíku, ale aby ji poslali dál“, uvádí Markéta.
Myšlenka se proměnila v konkrétní produkt po tom, co se pro ni nadchnul Zbyněk z firmy Happy Training & Consulting, kteří pomáhají do firem zavést prvky odpovědnosti a principy cirkulárního fungování. Vznikla kolekce „Happy tašek s velkým H“ s firemním logem a QR kódem směřujícím na landing page a formulář, do kterého obdarovaní na webu Happy Training zapisovali číslo uvedené na cedulce uvnitř tašky, své jméno a třeba i osobní vzkaz a mohli nahrát i fotografii své Happy tašky s nějakým dobrým obsahem, který v ní dostali nebo chtěli darovat.
Pod každým číslem šlo vysledovat příběh konkrétní tašky: „Vznikl tak rodokmen tašky, do kterého se zařadil každý, komu prošla taška pod rukama a rozhodl se ji věnovat někomu dalšímu. Věřím, že se kolem tašek v budoucnu vytvoří malé komunity podobně smýšlejících lidí, kteří se propojí třeba přes LinkedIn“, doplňuje Zbyněk z Happy Training svou vizi.
Obdarovaní se navíc mohli zapojit do soutěže, kdy za první tři „taškové rodokmeny“, které dosáhnou délky třiceti tří obdarovaných, jejich jménem firma daruje 3 333 Kč na dobročinný projekt dle jejich volby.
Proč jsou naše recyklované putovní Happy tašky na víno happy?
To se dozvíte v online MashUp vystoupení v předem daném formátu 10 slidů jen za 200 sekund! Záznam z představení projektu Happy tašek Markét je na minutě 15:01. Jsme rádi, že jsme mohli být součástí vánoční edice populárního MashUpu již přes 10 let pořádaného Impact Hub Praha.
Přidávají se další firmy
K myšlence „pojďme vyměnit jednorázové tašky na víno v ČR za krásnější, udržitelnější a odpovědnější happy tašky“ se připojily i další firmy nebo organizace, které si nechaly vyrobit větší série happy tašek. Mezi nimi VUT v Brně, Pražské vodovody a kanalizace, oncomed – světlý design, oncomed – tmavý design, Česká spořitelna nebo FIT VUT v Brně – tmavý design. .
Taškami na víno to nekončí…
Tašky na víno doplňují pestrou škálu udržitelných textilních výrobků, které má FOREWEAR ve svém portfoliu. Je libo organizéry, obaly na tablety či knihy nebo zápisníky v znovupoužitelném recyklovaném obalu? To vše se dá nalézt v naší rozrůstající se produktové rodině.
Mezi zákazníky této společensky prospěšné značky patří desítky českých i zahraničních firem, které zakoupením výrobků získávají nejen vkusné a na míru nadesignované dárky pro své klienty, ale především dobrý pocit z toho, že podpořily švadlenky z chotěbořských dílen a pomohly ochránit přírodu. FOREWEAR tak společně se svými zákazníky pomáhá naplňovat Cíle udržitelného rozvoje, ke kterým se zavázal již v roce 2018.
„Když jsem se poprvé potkal s Markétou, byl jsem fascinovaný, kolik neuvěřitelně prospěšných „much“ se dá „zabít“ jednou ranou. Její nadšení a způsob, jak k věcem přistupuje, mě dodnes nepřestává inspirovat. Už tehdy jsem tušil, že to, co její projekt dělá, má s happiness mnohem více společného, než to na první pohled vypadá. A hlavně, míří úplně stejným směrem jako my: ke zodpovědné společnosti nepřehlcené zbytečnostmi, kde se budeme všichni cítit dobře“, zmiňuje o FOREWEAR Zbyněk.
Velmi rádi podobný personalizovaný recyklovaný výrobek s QR kódem vyrobíme také pro Vaši společnost, neváhejte se nám kdykoli ozvat.
Za FOREWEAR,
Anežka a Markét